Napovednica

  • 14. 05. 2019
    Lokacija:
    Galerija Kresija, Stritarjeva 6, Ljubljana

    Urša Premik: SUPER HILDA

    Super Hilda je projekt v nastajanju, v katerem fotografinja Urša Premik dopolnjuje in nadgrajuje kontinuirano portretiranje svoje babice Hilde. Portreti Hilde nastajajo od leta 2013 in v tem času so fotografske seanse postale običajni del njunega druženja. Začetne v dokumentarni maniri posnete utrinke iz babičinega vsakdana so sčasoma začeli dopolnjevati inscenirani in dramaturško preciznejši posnetki, ki so s posnemanjem modnih zgodb v zadnji ediciji dobili obliko povsem režiranih prizorov. Fotografinja subjekt svoje fascinacije namenoma postavlja v izbrana okolja in situacije, ki izzovejo različne babičine odzive. Skozi kolaž spontanih in režiranih podob predstavlja babico iz povsem osebne perspektive, ob tem pa je gledalec priča Hildinim številnim transformacijam. Rezultat je subtilen in s hudomušnostjo prežet portret, ki se izogne stereotipnemu pogledu na starostnike, in preizprašuje dominanten pogled na modo, lepotne ideale in fantazme o večni mladosti.

  • Čas:
    od 14. 05. 2019
    do 15. 05. 2019
    Lokacija:
    Gospodarsko razstavišče - GR, Dunajska cesta 18, Ljubljana

    Osebna okoliščina starost in prepoved diskriminacije

    V sklopu Medgeneracijskih dnevov, ki bodo od 14. do 16. 5 potekali na Gospodarskem razstavišču, Zagovornik načela enakost organizira delavnico z naslovom “O prepovedi diskriminacije in starosti kot eni od posebej varovanih osebnih okoliščin”. Na delavnici vam bodo sodelavci Zagovornika predstavili zakonske podlage za varstvo pred diskriminacijo, delovanje avtonomnega organa, pojasnili razlikovanje med krivico in diskriminacijo, predstavili raziskavo javnega mnenja o zaznavi diskriminacije s poudarkom na starosti ter svetovali kam se obrniti po pomoč in kako podati prijavo zatrjevane diskriminacije.

  • Čas:
    14. 05. 2019
    od 18:00 do 19:30
    Lokacija:
    Pritličje, Mestni trg, Ljubljana

    5. festival Lezbična četrt: Mateja Merkandel: Drugi klozet (predavanje)

    18:00 Pritličje: Mateja Merkandel: Drugi klozet (predavanje)

  • Čas:
    14. 05. 2019
    od 19:00 do 20:00
    Lokacija:
    RAUM AU, Partizanska pot 12, 2380 Slovenj Gradec

    Kultura informiranja in Pogumne punce

    Projekt Kultura informiranja je celoleten projekt, ki ga z namenom informiranja, kot temelj za razvoj lastne identitete in zmožnost avtonomskega odločanja vsakega posameznika, izvajamo člani raum AU.
    Mesečni dogodki so zastavljeni kot druženje, kot odprti prostor, kjer se razpravlja o aktualnih družbeno političnih temah.

    Gostja tokratnega srečanja bo Nika Kovač, sociologinja, antropologinja, direktorica Inštitut 8. marec in ena od pobudnic kampanje #jaztudi, ki opazi krivice in se odzove nanje.
    Svojo, pred kratkim izdano knjigo Pogumne punce, katero je Amnesty Slovenije izbral za knjigo šole človekovih pravic in kjer so zbrane zgodbe 30 žensk, ki dokazujejo, da se družbeno pričakovanim vlogam ne kaže uklanjati ter da feminizem niso ženske kvote in napisi na majicah, temveč drža do sveta, bo predstavila 14. maja ob 19. uri, v prostorih raum AU, Partizanska pot 12, Slovenj Gradec.
    Dogodek prispeva k udejanjanju načel TVU - Teden vseživljenjskega učenja in Teden ljubiteljske kulture.
    Prisrčno vabljeni!

  • Čas:
    14. 05. 2019
    od 20:00 do 22:00
    Lokacija:
    Trubarjeva hiša literature, Stritarjeva ulica 7, Ljubljana

    Feminizem danes: Umetnost nadzorovalne inteligence

    Premlevam načine, na katere so digitalne tehnologije vpete v intimne motivacije. Začenši s spolnimi roboti in dehumanizacijo, katere logiko porivajo nekateri podporniki tovrstne masturbacije, se v zadnjem času trudim razumeti tehnologije spreminjanja vedenjskih vzorcev in prepuščanje korporativnih ušes v domačo sfero. V polju poblagovljene intime in avtomatizacije skrbstva so sistemi osnovani na logiki označevanja, kategorizacije in rangiranja živečega. To predstavlja orodje nadzora ali celo iztrebljanja manjšin in kvir ali odklonskih ne-identitet.

    Piscem jezikov kvantifikacije in slavilcem učinkovitosti v neprimernih trenutkih postavljam neprijetna vprašanja. Tresenje mojega glasu in hitrost bitja srca sta ob izdavljanju odvisna od predpostavljenega vpliva izzvanih, moči njihovih analitičnih orodij in samoumevnosti izrečenih argumentov. Ženejo me misteriji in ne algoritmi.

    Nedavno sem v Mestu Združenih narodov, ki se nahaja v Kopenhagnu, občestvo razburila z vprašanjem primernosti podjetja Palantir za analizo "le logističnih" podatkov Svetovnega programa za hrano (WFP). Palantir je eno najpomembnejših ameriških podjetij za podatkovno analizo, znano po prikrivanju partnerstev z državnimi in mestnimi oblastmi ter obveščevalnimi agencijami. Z odgovorom o petletni pro bono analizi in neproblematičnosti hranjenja podatkov o hranjenju ljudi nisem bila zadovoljna. Na vprašanje, ali se jim zdi primerno sodelovati s podjetjem, katerega ustanovitelj ženskam pred leti javno ni privoščil volilne pravice, pa nisem dobila odgovora.

    V predavanju se bom posvetila nasilju, ki ga omogočajo in reproducirajo podatkovne baze in algoritmi - oziroma navodila za manipulacijo naših življenj.

    Predavanje je del cikla "Feminizem danes", ki ga organizirajo Katja Čičigoj, Klara Otorepec in Jasmina Založnik v sodelovanju s KUD-om Anarhiv in Mestno knjižnico Ljubljana.

  • 15. 05. 2019
    Lokacija:
    Galerija Kresija, Stritarjeva 6, Ljubljana

    Urša Premik: SUPER HILDA

    Super Hilda je projekt v nastajanju, v katerem fotografinja Urša Premik dopolnjuje in nadgrajuje kontinuirano portretiranje svoje babice Hilde. Portreti Hilde nastajajo od leta 2013 in v tem času so fotografske seanse postale običajni del njunega druženja. Začetne v dokumentarni maniri posnete utrinke iz babičinega vsakdana so sčasoma začeli dopolnjevati inscenirani in dramaturško preciznejši posnetki, ki so s posnemanjem modnih zgodb v zadnji ediciji dobili obliko povsem režiranih prizorov. Fotografinja subjekt svoje fascinacije namenoma postavlja v izbrana okolja in situacije, ki izzovejo različne babičine odzive. Skozi kolaž spontanih in režiranih podob predstavlja babico iz povsem osebne perspektive, ob tem pa je gledalec priča Hildinim številnim transformacijam. Rezultat je subtilen in s hudomušnostjo prežet portret, ki se izogne stereotipnemu pogledu na starostnike, in preizprašuje dominanten pogled na modo, lepotne ideale in fantazme o večni mladosti.

AEC v1.0.4