Napovednica

  • 08. 04. 2019
    Lokacija:
    Galerija Kresija, Stritarjeva 6, Ljubljana

    Urša Premik: SUPER HILDA

    Super Hilda je projekt v nastajanju, v katerem fotografinja Urša Premik dopolnjuje in nadgrajuje kontinuirano portretiranje svoje babice Hilde. Portreti Hilde nastajajo od leta 2013 in v tem času so fotografske seanse postale običajni del njunega druženja. Začetne v dokumentarni maniri posnete utrinke iz babičinega vsakdana so sčasoma začeli dopolnjevati inscenirani in dramaturško preciznejši posnetki, ki so s posnemanjem modnih zgodb v zadnji ediciji dobili obliko povsem režiranih prizorov. Fotografinja subjekt svoje fascinacije namenoma postavlja v izbrana okolja in situacije, ki izzovejo različne babičine odzive. Skozi kolaž spontanih in režiranih podob predstavlja babico iz povsem osebne perspektive, ob tem pa je gledalec priča Hildinim številnim transformacijam. Rezultat je subtilen in s hudomušnostjo prežet portret, ki se izogne stereotipnemu pogledu na starostnike, in preizprašuje dominanten pogled na modo, lepotne ideale in fantazme o večni mladosti.

  • Čas:
    08. 04. 2019
    od 20:00 do 23:00
    Lokacija:
    ŠKUC, Stari trg 21, 1000 Ljubljana

    16. večer LGBT poezije in proze

    Na tokratnem večeru, ki poteka ob 35-letnici prvega festivala Magnus v Galeriji Škuc, se bomo spomnili začetkov LGBT gibanja v Sloveniji in takratni Jugoslaviji. Razmišljali pa bomo o dogodkih, ki so spremenili naš pogled na akticizem, predvsem pa o tem, kaj ima pri vsem opraviti LGBT literatura. Svoja dela bodo prebirale_i: Acija Alfirević, Martin Gramc, Evan Grm, Kristina Hočevar, Vesna Lemaić, Jedrt Lapuh Malezič, Vesna Liponik, Gašper Malej, Tanja Matijasevič, Brane Mozetič, Alenka Spacal, Urška Sterle, Nataša Sukič, Suzana Tratnik, Tom Veber, Nora Verde idr.

    Na prireditvi pa bodo na voljo tudi knjige Škučevih zbirk Lambde in Vizibilije po ugodni ceni.

    Večer omogoča Javna agencija za knjigo.

  • Čas:
    08. 04. 2019
    od 21:00 do 22:30
    Lokacija:
    Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, SI

    Maja Delak: Samo za danes

    Maja Delak po solu Kaj če (2013) in večletnem delovanju v kolektivu Tatovi podob pričenja s koreografijo pentagrama ustvarjalk različnih generacij. Samo za danes je navidezno počasna instantna kompozicija, kjer avtorice pogledu namerno izpostavljajo manj vidne, manj očitne materialnosti, telesnosti, stanja. V preminjajočem in ponovno nastajajočem prostoru zvočnih pokrajin je izhodiščni princip sprotno pogajanje in dogovarjanje različnih gledišč, tudi z občinstvom. O gibu in gibanju, občutju lastnih identitet, o odraščanju in staranju ni mogoče razmišljati ločeno od telesa. V prepletu raznolikih izkušenj, podob in tem vsake ustvarjalke posebej in vseh skupaj se čut za čas razpira telesno. Staranje je vedno sveže, vedno je treba spihati novo plast prahu, odgrniti ovoj, ki zakriva ekscesne nevidnosti… Če je za Starko v pesmi Mine Loy preteklost razpadla, prihodnost nedostopna in sedanjost bolečina, se ustvarjalke soočajo z življenjem kar se da optimistično. Bivanja ni mogoče uokviriti, predstavo pa je.

  • 09. 04. 2019
    Lokacija:
    Galerija Kresija, Stritarjeva 6, Ljubljana

    Urša Premik: SUPER HILDA

    Super Hilda je projekt v nastajanju, v katerem fotografinja Urša Premik dopolnjuje in nadgrajuje kontinuirano portretiranje svoje babice Hilde. Portreti Hilde nastajajo od leta 2013 in v tem času so fotografske seanse postale običajni del njunega druženja. Začetne v dokumentarni maniri posnete utrinke iz babičinega vsakdana so sčasoma začeli dopolnjevati inscenirani in dramaturško preciznejši posnetki, ki so s posnemanjem modnih zgodb v zadnji ediciji dobili obliko povsem režiranih prizorov. Fotografinja subjekt svoje fascinacije namenoma postavlja v izbrana okolja in situacije, ki izzovejo različne babičine odzive. Skozi kolaž spontanih in režiranih podob predstavlja babico iz povsem osebne perspektive, ob tem pa je gledalec priča Hildinim številnim transformacijam. Rezultat je subtilen in s hudomušnostjo prežet portret, ki se izogne stereotipnemu pogledu na starostnike, in preizprašuje dominanten pogled na modo, lepotne ideale in fantazme o večni mladosti.

AEC v1.0.4