Napovednica

  • 14. 04. 2019
    Lokacija:
    Galerija Kresija, Stritarjeva 6, Ljubljana

    Urša Premik: SUPER HILDA

    Super Hilda je projekt v nastajanju, v katerem fotografinja Urša Premik dopolnjuje in nadgrajuje kontinuirano portretiranje svoje babice Hilde. Portreti Hilde nastajajo od leta 2013 in v tem času so fotografske seanse postale običajni del njunega druženja. Začetne v dokumentarni maniri posnete utrinke iz babičinega vsakdana so sčasoma začeli dopolnjevati inscenirani in dramaturško preciznejši posnetki, ki so s posnemanjem modnih zgodb v zadnji ediciji dobili obliko povsem režiranih prizorov. Fotografinja subjekt svoje fascinacije namenoma postavlja v izbrana okolja in situacije, ki izzovejo različne babičine odzive. Skozi kolaž spontanih in režiranih podob predstavlja babico iz povsem osebne perspektive, ob tem pa je gledalec priča Hildinim številnim transformacijam. Rezultat je subtilen in s hudomušnostjo prežet portret, ki se izogne stereotipnemu pogledu na starostnike, in preizprašuje dominanten pogled na modo, lepotne ideale in fantazme o večni mladosti.

  • 14. 04. 2019
    Lokacija:
    Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana

    Sindikat odklonskih entitet: Marijs Boulogne: Swelf

    Prostorska instalacija.

    Pripravite se na razodetje resnične boginje, v spomin nasmešku kipa Marije, ko so mimo njo nesli Roso iz Lime. Swelf je velikanska pletena skulptura, sestavljena iz tisočih intimnih ženskih oblik in pregibov iz debelega rožnatega blaga. Poglobljena raziskava neverjetno raznolikih oblik vulve je pripeljala do igrišča za odrasle, prostora, v katerem se lahko gugaš gol_a, drsiš naokoli, plezaš, kjer si lahko spet srečen_a kot majhen otrok. Gibka skulptura je poimenovana z neologizmom swelf, ki izvira iz angleškega izraza »Take care of your s(w)elf.«

    Skulptura se lahko preobrazi v številne oblike in vsakič znova preseneti, odvisno od načina, kako je obešena. Skulptura je bila ustvarjena kot mobilna in dinamična ženska vsemogočna prezenca. Sanjarim o velikih skulpturah, ki so del igrišča za odrasle, nekakšen cirkus znotraj velikanskega, kvačkanega ženskega telesa, na stičiščih njenih živcev. Ta velikanski klitoris z vulvo je bil prvič razstavljen v marcu 2012 na The Grand Opening na Norveškem (z Joris Vercammen, Lauro Verlinden in Bembom Daviesom) in v juniju 2012 kot instalacija na 38. Nordijskem kongresu porodništva in ginekologije v Bergnu na Norveškem. Pozneje sta gibko skulpturo animirala madžarsko-romunska lutkarja Iza in Mircea Moss v sodobnoglasbenem gledališkem projektu Kdo si želi biti svet? v deSingel v Antwerpnu, kjer je bila v interakciji z v živo izvajano kompozicijo mladega skladatelja Jorisa Vercammna. V zadnjih letih je skulpturo, ki je bila prvotno poimenovana Izvor vseh stvari (T.O.o.T. – The Origin of Things) začela razstavljati pod novim imenom Swelf. Leta 2016 je v sodelovanju med Marijs Boulogne in Sophio Rodríguez nastal improvizirani plesni performans Moja narava s to skulpturo.

    V ciklu Swelf vabi ljudi z različnim ozadjem, da odkrijejo kompleksnost lastnih teles in spolnih organov ter se na igriv način odprejo glede vprašanj spola in seksualnosti. Vabimo vas tudi k ogledu drugih del iz cikla, ki so razstavljena v galeriji Alkatraz.

  • Čas:
    14. 04. 2019
    od 14:00 do 18:00
    Lokacija:
    Galerija Alkatraz, Metelkova mesto

    Sindikat odklonskih entitet: Marijs Boulogne: Skvačkaj svoj_o swelf

    Ime mi je Marijs. Rada kvačkam in pletem, ker lahko s to tehniko recikliraš material, hkrati pa uživaš v igračkanju z barvitimi štrenami med pogovorom s prijatelji_cami in poslušanjem glasbe, to je tudi prastara oblika 3D-tiskanja.

    Izdelamo lahko: male lulike, jajčnike ali male lulčke.

    Vizualiziramo si lahko spol po lastni izbiri, v dejanski velikosti in si ustvarimo razumevanje o svojem telesu, tako da ga kopiramo. Seveda so naše genitalije samo vrh ledene gore, našega celotnega živčnega sistema, ki je v osnovi naš organ za zabavo in sprostitev.

    Delale_i bomo z volno, bombažnimi nitmi in trakovi, lahko recikliramo tudi blago, razrežemo stara oblačila ali uporabimo ostale odpadke, ki jih nenehno proizvajamo, kot so npr. mrežice za pomivanje posode. Vsak_a bo izdelal_a čudovit, anatomsko pravilen objekt, ki ga bo po razstavi lahko odnesel_a domov. Pridete lahko brez materiala ali pa prinesete stvari, ki jim želite dati nov namen.

    PRAKTIČNE INFORMACIJE:
    Kdaj:
    – nedelja, 14. 4., od 14.00 do 18.00 ure pod vodstvom Marijs Boulogne
    – nadaljevanje delavnice: 15.–18. 4. med 17.00 in 22.00 uro, v času razstave v Galeriji Alkatraz
    – javna predstavitev rezultatov delavnice in zaključek razstave: četrtek, 18. 4.

    Ker v nedeljski 4-urni delavnici večina udeleženk_cev ne bo uspela dokončati svojega kvačkanega ali pletenega izdelka, bodo lahko vsi zainteresirani nadaljevali z delom tudi ostale dni festivala. Ad-hoc krožek bo potekal med ponedeljkom in četrtkom, od 17.00 do 22.00 ure v galeriji Alkatraz. Za pomoč udeleženkam_cem delavnice in dodatne konzultacije pri ustvarjalnem delu bo Marijs Boulogne na voljo v galeriji vsak dan predvidoma med 17.00 in 18.00 uro oz. po dogovoru.
    Vsa dokončana dela udeleženk_cev delavnice bomo vključili v razstavo v Galeriji Alkatraz.

  • Čas:
    14. 04. 2019
    od 19:30 do 21:00
    Lokacija:
    Mini teater, Križevniška ulica 1, Ljubljana

    Sindikat odklonskih entitet: Primož Ekart: Živela vulva!

    Ženska seksualnost zaposluje (moško) domišljijo od začetkov človeštva. Vsaka večja družbeno-politična sprememba je imela za svoje poslanstvo redefinirati pozicijo žensk: od čaščenja boginj plodnost, izgona iz raja, čarovniških procesov, klitoridektomij in drugih oblik zdravljenj ženske spolne sle, do objektifikacije ženskega telesa v kapitalistični današnjosti. Vendar se – navkljub tisočletjem obsesivnega ukvarjanja z ženskim spolnim organom – postavlja vprašanje, koliko ga dejansko poznamo? Živela vulva! nagajivo in humorno spregovori o nadvse resnih in pomembnih temah. V predstavi tako slovesno razglasimo lestvico zaslužnih zatiralcev ženske seksualnosti, razvozlavamo več stoletno misteriozno izginotje ščegetavčka in ponavljamo besedo vagina, dokler se ta ne čuti več kot tabu, ampak kot izrekanje svobode.
    ***
    Risoroman Prepovedani sad švedske striparke Liv Strömquist, ki je pri nas izšel v prevodu Mite Gustinčič Pahor pri založbi Vige Vage knjige, je družbenokritična, politična, feministična in humorna vizualna raziskava percepcije spolnih organov in ženske seksualnosti skozi čas. Avtorica (s sprotno navedbo virov) pregleda temeljne zgodovinske, sociološke in medicinske teorije, ki še danes vplivajo na položaj žensk in deklet; tako na individualni, kot na kolektivni ravni. Ustvarjalci predstave Živela vulva! smo v risoromanu videli inspirativen odrski material. Navidezno lahkoten, sarkastičen način striparske pripovedi je ponujal zanimivo izhodišče za razmislek o ustreznem žanrskem okvirju in gledališčem jeziku, ki bi zmogel biti tako parodičen, kot aktivističen. Zamolčane matriarhalne družbe, spol kot družbeni konstrukt, patologizirano in zatirano (žensko) poželenje, ženska (ne)enakopravnost, vpliv družbene pripovedi o spolnosti na žensko identiteto – so samo nekatere izmed tem, ki jih osvetli predstava. Živela vulva! tako spregovori o zamolčanem, slavi zaničevano in odpira javni prostor za razmislek o najintimnejšem.

  • Čas:
    14. 04. 2019
    od 21:00 do 22:30
    Lokacija:
    Gledališče Glej, Gregorčičeva ulica 3, Ljubljana

    Sindikat odklonskih entitet: Rok Kravanja: *arija *omagaj

    »Moja želja je velika. *al mi je. zelo mi je *al.«

    »Če ne *ukam, *asturbiram. Če *ukam, običajno ne *enetriram, v glavnem *enetrirajo vame. *afam zmeraj in z velikim užitkom. Majhne *urce, upognjene *urce, tetovirane *urce, pirsane *urce, stare in mlade *urce, enkrat tudi gigantskega črnega *urca. Rad se po*ukam z neznanci na javnih straniščih. Nezaščiten. Največkrat *ukam z več tipi naenkrat. Redno prakticiram *ukkake, *isting, *issing, vse hkrati. Nezaščiten. Najrajši *rkam dva *urca hkrati, medtem ko *afam tretjega in imam četrtega v *iti. Nezaščiten. Moja največja želja: dva *urca hkrati v moji *iti. Priznam, da še zmeraj nisem *eksualno potešen. *al mi je. Zelo mi je *al.«

    Performans je bil zasnovan v laboratoriju Vie Negative za uprizarjanje – VN Lab.

    Rok Kravanja (r. 1983) je dramski igralec, performer in učitelj. Diplomiral na Pedagoški fakulteti Maribor (2009) in na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo (2014). Deluje tako v institucionalnih (SNG Drama Ljubljana, MGL, Lutkovno gledališče, Cankarjev dom, APT Novo mesto ...) kot izveninstitucionalnih produkcijah (Via Negativa, Maska, Škuc, Bunker, Gledališče Glej, Celinka, Moment Maribor, Exponto idr.). Sodeluje tudi pri projektu Predstava pod drobnogledom Slovenskega gledališkega inštituta in kot mentor študentom pri projektu ŠtudentTeater Gledališča Glej.

  • 15. 04. 2019
    Lokacija:
    Galerija Kresija, Stritarjeva 6, Ljubljana

    Urša Premik: SUPER HILDA

    Super Hilda je projekt v nastajanju, v katerem fotografinja Urša Premik dopolnjuje in nadgrajuje kontinuirano portretiranje svoje babice Hilde. Portreti Hilde nastajajo od leta 2013 in v tem času so fotografske seanse postale običajni del njunega druženja. Začetne v dokumentarni maniri posnete utrinke iz babičinega vsakdana so sčasoma začeli dopolnjevati inscenirani in dramaturško preciznejši posnetki, ki so s posnemanjem modnih zgodb v zadnji ediciji dobili obliko povsem režiranih prizorov. Fotografinja subjekt svoje fascinacije namenoma postavlja v izbrana okolja in situacije, ki izzovejo različne babičine odzive. Skozi kolaž spontanih in režiranih podob predstavlja babico iz povsem osebne perspektive, ob tem pa je gledalec priča Hildinim številnim transformacijam. Rezultat je subtilen in s hudomušnostjo prežet portret, ki se izogne stereotipnemu pogledu na starostnike, in preizprašuje dominanten pogled na modo, lepotne ideale in fantazme o večni mladosti.

  • 15. 04. 2019
    Lokacija:
    Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana

    Sindikat odklonskih entitet: Marijs Boulogne: Swelf

    Prostorska instalacija.

    Pripravite se na razodetje resnične boginje, v spomin nasmešku kipa Marije, ko so mimo njo nesli Roso iz Lime. Swelf je velikanska pletena skulptura, sestavljena iz tisočih intimnih ženskih oblik in pregibov iz debelega rožnatega blaga. Poglobljena raziskava neverjetno raznolikih oblik vulve je pripeljala do igrišča za odrasle, prostora, v katerem se lahko gugaš gol_a, drsiš naokoli, plezaš, kjer si lahko spet srečen_a kot majhen otrok. Gibka skulptura je poimenovana z neologizmom swelf, ki izvira iz angleškega izraza »Take care of your s(w)elf.«

    Skulptura se lahko preobrazi v številne oblike in vsakič znova preseneti, odvisno od načina, kako je obešena. Skulptura je bila ustvarjena kot mobilna in dinamična ženska vsemogočna prezenca. Sanjarim o velikih skulpturah, ki so del igrišča za odrasle, nekakšen cirkus znotraj velikanskega, kvačkanega ženskega telesa, na stičiščih njenih živcev. Ta velikanski klitoris z vulvo je bil prvič razstavljen v marcu 2012 na The Grand Opening na Norveškem (z Joris Vercammen, Lauro Verlinden in Bembom Daviesom) in v juniju 2012 kot instalacija na 38. Nordijskem kongresu porodništva in ginekologije v Bergnu na Norveškem. Pozneje sta gibko skulpturo animirala madžarsko-romunska lutkarja Iza in Mircea Moss v sodobnoglasbenem gledališkem projektu Kdo si želi biti svet? v deSingel v Antwerpnu, kjer je bila v interakciji z v živo izvajano kompozicijo mladega skladatelja Jorisa Vercammna. V zadnjih letih je skulpturo, ki je bila prvotno poimenovana Izvor vseh stvari (T.O.o.T. – The Origin of Things) začela razstavljati pod novim imenom Swelf. Leta 2016 je v sodelovanju med Marijs Boulogne in Sophio Rodríguez nastal improvizirani plesni performans Moja narava s to skulpturo.

    V ciklu Swelf vabi ljudi z različnim ozadjem, da odkrijejo kompleksnost lastnih teles in spolnih organov ter se na igriv način odprejo glede vprašanj spola in seksualnosti. Vabimo vas tudi k ogledu drugih del iz cikla, ki so razstavljena v galeriji Alkatraz.

AEC v1.0.4