Napovednica

  • 13. 04. 2019
    Lokacija:
    Galerija Kresija, Stritarjeva 6, Ljubljana

    Urša Premik: SUPER HILDA

    Super Hilda je projekt v nastajanju, v katerem fotografinja Urša Premik dopolnjuje in nadgrajuje kontinuirano portretiranje svoje babice Hilde. Portreti Hilde nastajajo od leta 2013 in v tem času so fotografske seanse postale običajni del njunega druženja. Začetne v dokumentarni maniri posnete utrinke iz babičinega vsakdana so sčasoma začeli dopolnjevati inscenirani in dramaturško preciznejši posnetki, ki so s posnemanjem modnih zgodb v zadnji ediciji dobili obliko povsem režiranih prizorov. Fotografinja subjekt svoje fascinacije namenoma postavlja v izbrana okolja in situacije, ki izzovejo različne babičine odzive. Skozi kolaž spontanih in režiranih podob predstavlja babico iz povsem osebne perspektive, ob tem pa je gledalec priča Hildinim številnim transformacijam. Rezultat je subtilen in s hudomušnostjo prežet portret, ki se izogne stereotipnemu pogledu na starostnike, in preizprašuje dominanten pogled na modo, lepotne ideale in fantazme o večni mladosti.

  • 13. 04. 2019
    Lokacija:
    Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana

    Sindikat odklonskih entitet: Marijs Boulogne: Swelf

    Prostorska instalacija.

    Pripravite se na razodetje resnične boginje, v spomin nasmešku kipa Marije, ko so mimo njo nesli Roso iz Lime. Swelf je velikanska pletena skulptura, sestavljena iz tisočih intimnih ženskih oblik in pregibov iz debelega rožnatega blaga. Poglobljena raziskava neverjetno raznolikih oblik vulve je pripeljala do igrišča za odrasle, prostora, v katerem se lahko gugaš gol_a, drsiš naokoli, plezaš, kjer si lahko spet srečen_a kot majhen otrok. Gibka skulptura je poimenovana z neologizmom swelf, ki izvira iz angleškega izraza »Take care of your s(w)elf.«

    Skulptura se lahko preobrazi v številne oblike in vsakič znova preseneti, odvisno od načina, kako je obešena. Skulptura je bila ustvarjena kot mobilna in dinamična ženska vsemogočna prezenca. Sanjarim o velikih skulpturah, ki so del igrišča za odrasle, nekakšen cirkus znotraj velikanskega, kvačkanega ženskega telesa, na stičiščih njenih živcev. Ta velikanski klitoris z vulvo je bil prvič razstavljen v marcu 2012 na The Grand Opening na Norveškem (z Joris Vercammen, Lauro Verlinden in Bembom Daviesom) in v juniju 2012 kot instalacija na 38. Nordijskem kongresu porodništva in ginekologije v Bergnu na Norveškem. Pozneje sta gibko skulpturo animirala madžarsko-romunska lutkarja Iza in Mircea Moss v sodobnoglasbenem gledališkem projektu Kdo si želi biti svet? v deSingel v Antwerpnu, kjer je bila v interakciji z v živo izvajano kompozicijo mladega skladatelja Jorisa Vercammna. V zadnjih letih je skulpturo, ki je bila prvotno poimenovana Izvor vseh stvari (T.O.o.T. – The Origin of Things) začela razstavljati pod novim imenom Swelf. Leta 2016 je v sodelovanju med Marijs Boulogne in Sophio Rodríguez nastal improvizirani plesni performans Moja narava s to skulpturo.

    V ciklu Swelf vabi ljudi z različnim ozadjem, da odkrijejo kompleksnost lastnih teles in spolnih organov ter se na igriv način odprejo glede vprašanj spola in seksualnosti. Vabimo vas tudi k ogledu drugih del iz cikla, ki so razstavljena v galeriji Alkatraz.

  • Čas:
    13. 04. 2019
    od 13:00 do 17:00
    Lokacija:
    EX-teater, Resljeva 3, Ljubljana

    Sindikat odklonskih entitet: Tina Prpar: Flojdranje s Tinko Pobalinko

    Tinka Pobalinka se že zelo veseli, da ti bo lahko predstavila osnove gledališke maske in vizualnega razvoja lika. V resnici tesnobno vadi že več mesecev. Na delavnici ste dobrodošli_e čisto vsi, ki vas zanimajo različne možnosti uporabe maske v performansu.

    Delavnica bo razdeljena na teoretični uvod (1 ura) in praktični del (3 ure). Najprej bomo spoznali osnove gledališke maske, pravilno senčenje, značilnosti karakterne maske, nato pa bomo pregledali še uporabo produktov in orodij ter se seznanili z improvizacijo.

    V praktičnem delu bomo skupaj razvijali vaše zamisli, ki bodo pomagale liku zaživeti v vsej polnosti. Lahko se poigraš s spremembo spola, staranjem ali fantazijsko masko. Zanimalo nas bo, kako lahko z masko pomagaš dopolniti lik in kostum, kako na oblikovanje maske vpliva velikost prostora in svetloba, kako po fazah pravilno nanašamo produkte in s katerimi orodji gre to najlažje od rok.

    Imaš divjo zamisel, ki je sam_a ne znaš realizirati? Nič ne čakaj, prijavi se in obenem napiši, kaj bi rad_a razvil_a, da Tinka v svojih malhah prinese prave produkte. Zelo zaželeno je tudi, da s sabo prineseš kostum. Če imaš določena ličila, ki jih nadvse rad_a uporabljaš, pa jih prav tako prinesi s sabo, vse bo prišlo prav.

    Prijava
    Na delavnico vabimo vse performerje in ustvarjalce, ki jih zanima gledališka maska. Predznanje ni nujno potrebno, je pa koristno. Vse zainteresirane prosimo, da nam ob prijavi pošljejo kratek opis lika, ki bi ga želeli nadgraditi s pomočjo maske in kratko motivacijo, zakaj bi se želeli delavnice udeležiti.
    Rok prijave:
    Prijave na delavnico s kratkim opisom svojih znanj in motivacijo za delavnico sprejemamo na sindikat@emanat.si najkasneje do srede, 10. aprila 2019.
    Število prostih mest je omejeno; glede na število prijav si pridržujemo pravico do selekcije.

    Kotizacija: 15 evrov
    Vsi letošnji nastopajoči na Sindikatu se lahko ob pravočasni prijavi udeležijo delavnice brezplačno.

  • Čas:
    13. 04. 2019
    od 19:00 do 20:30
    Lokacija:
    Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana

    Sindikat odklonskih entitet: Mismo Nismo: NOise cirkus

    NOise cirkus je sodobna glasbeno-cirkuška, improvizirana predstava, ki lastnosti in filozofijo noise glasbe prevaja v odrski in cirkuški jezik z raziskovanjem človeške izkušnje, umeščene v prostor zavrženih predmetov ali smeti. Ustvarjalci predstave menimo, da lahko »noisersko« metodologijo prenesemo tudi na cirkus in s tovrstnim eksperimentiranjem osvobodimo žanr ter tako najdemo nove poti, po katerih bi ga lahko še razvijali. Projekt se poigrava s kapitalistično realnostjo, hkrati pa s fiktivno postapokaliptično prihodnostjo, ki lahko na odru obstajata sočasno. Zavrženim predmetom podeljujemo nov smisel preko igre in sodobnih cirkuških in performativnih praks. »Kaj je cirkus in kakšna je njegova vloga v današnji družbi«, sta vprašanji, ki nas posredno najbolj zanimata. Estetika predstave je surova, eksperimentalna in polna napak. Medsebojna dinamika, prostor, kjer so bili najdeni uporabljeni predmeti, in širša samonikla cirkuška skupnost v Sloveniji, so ključnega pomena za ta projekt.

    Mismo Nismo je nova alt-art cirkuška skupina iz Ljubljane. Smo pesimisti, ki želimo sprejeti negotovost prihodnosti skozi izkušnje (prekarne) sedanjosti. Naša estetika je surova, eksperimentalna ter polna napak. Forma je eksperiment in ideja je vse.

  • Čas:
    13. 04. 2019
    od 20:00 do 21:30
    Lokacija:
    Klub Gromka, Metelkova mesto

    Sindikat odklonskih entitet: Zala Ana Štiglic in Zoran Petrovič: Viktorija 2.0

    Zmagovalci so samozavestni. Zmagovalci so strastni. Zmagovalci se cenijo. Zmagovalci vedo, kaj hočejo in kako to doseči. Zmagovalci nikoli ne odnehajo. Zmagovalci so disciplinirani. Zmagovalci ne čakajo na popolne pogoje. Zmagovalci vedo, da je največje tveganje ne tvegati. Zmagovalci se primerjajo izključno s sabo. Zmagovalci ne potrebujejo nikogaršnje potrditve. Zmagovalci so zdravi in se zdravo prehranjujejo. Zmagovalci so lepo grajeni in imajo čudovite, čvrste, polne zadnjice. Zmagovalci imajo partnerje. S čudovitimi, čvrstimi, polnimi zadnjicami. Zmagovalci imajo spolne odnose. Strastne spolne odnose. Mnogo njih. Prijateljev tudi. Zmagovalci so ljubljeni. Zmagovalci ljubijo življenje. In življenje ljubi njih. Zmagovalcev ni veliko. Zmagovalcev je zelo malo. Zmagovalci zmagujejo.

    Predstava je kolektivno delo skupine. Je del širšega dvoletnega projekta Unplugged/Izštekani, v okviru katerega so se zvrstili štirje avtorski projekti in ena skupinska produkcija. Cikel je razvil KUD Moment iz Maribora pod umetniškim vodstvom Zorana Petroviča.

  • Čas:
    13. 04. 2019
    od 21:00 do 23:00
    Lokacija:
    Galerija Alkatraz, Metelkova mesto

    Sindikat odklonskih entitet: Marijs Boulogne: Swelves / Marijs Boulogne in Lize Blauw Verlooy: Robotka Betty Atari bo rešila svet

    Galerija Alkatraz
    Otvoritev: sobota, 13. 4., ob 21.00
    Trajanje: 14.–18. 4. (ned.–čet.): 17.00–22.00
    Razstava malih kvačkanih del in interaktivna instalacija

    Marijs Boulogne je večstranska umetnica, ki preči meje med dramskim pisanjem, gledališčem, performansom, glasbo in vizualno umetnostjo. Že vrsto let je pomemben element njenega ustvarjanja ljubezen do tradicionalnih ženskih ročnih del, kot so kvačkanje, vezenje in pletenje, ki jih uporablja za povezovanje s sodobnimi vprašanji in razvija v različnih medijih – instalacijah, delavnicah, performansih, predavanjih idr.

    V okviru Sindikata 2019 predstavljamo več dogodkov, povezanih z njenim ciklom Swelf, izvedla jih bo sama ali v sodelovanju z drugimi umetniki. Poleg pričujoče razstave še delavnico, instalacijo in improvizirani performans. V ciklu Swelf vabi ljudi z različnim ozadjem, da odkrijejo kompleksnost lastnih teles in spolnih organov ter se na igriv način odprejo glede vprašanj spola in seksualnosti. Beseda »swelf« je neologizem, ki ga je skovala pesnica in pisateljica Joke van Leeuwen posebej za umetniške aktivnosti Marijs Boulogne. Swelf vključuje celoten živčni sistem z vidika njegovih interakcij s klitorisom ali penisom, glavnim organom swelfa.

  • 14. 04. 2019
    Lokacija:
    Galerija Kresija, Stritarjeva 6, Ljubljana

    Urša Premik: SUPER HILDA

    Super Hilda je projekt v nastajanju, v katerem fotografinja Urša Premik dopolnjuje in nadgrajuje kontinuirano portretiranje svoje babice Hilde. Portreti Hilde nastajajo od leta 2013 in v tem času so fotografske seanse postale običajni del njunega druženja. Začetne v dokumentarni maniri posnete utrinke iz babičinega vsakdana so sčasoma začeli dopolnjevati inscenirani in dramaturško preciznejši posnetki, ki so s posnemanjem modnih zgodb v zadnji ediciji dobili obliko povsem režiranih prizorov. Fotografinja subjekt svoje fascinacije namenoma postavlja v izbrana okolja in situacije, ki izzovejo različne babičine odzive. Skozi kolaž spontanih in režiranih podob predstavlja babico iz povsem osebne perspektive, ob tem pa je gledalec priča Hildinim številnim transformacijam. Rezultat je subtilen in s hudomušnostjo prežet portret, ki se izogne stereotipnemu pogledu na starostnike, in preizprašuje dominanten pogled na modo, lepotne ideale in fantazme o večni mladosti.

  • 14. 04. 2019
    Lokacija:
    Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana

    Sindikat odklonskih entitet: Marijs Boulogne: Swelf

    Prostorska instalacija.

    Pripravite se na razodetje resnične boginje, v spomin nasmešku kipa Marije, ko so mimo njo nesli Roso iz Lime. Swelf je velikanska pletena skulptura, sestavljena iz tisočih intimnih ženskih oblik in pregibov iz debelega rožnatega blaga. Poglobljena raziskava neverjetno raznolikih oblik vulve je pripeljala do igrišča za odrasle, prostora, v katerem se lahko gugaš gol_a, drsiš naokoli, plezaš, kjer si lahko spet srečen_a kot majhen otrok. Gibka skulptura je poimenovana z neologizmom swelf, ki izvira iz angleškega izraza »Take care of your s(w)elf.«

    Skulptura se lahko preobrazi v številne oblike in vsakič znova preseneti, odvisno od načina, kako je obešena. Skulptura je bila ustvarjena kot mobilna in dinamična ženska vsemogočna prezenca. Sanjarim o velikih skulpturah, ki so del igrišča za odrasle, nekakšen cirkus znotraj velikanskega, kvačkanega ženskega telesa, na stičiščih njenih živcev. Ta velikanski klitoris z vulvo je bil prvič razstavljen v marcu 2012 na The Grand Opening na Norveškem (z Joris Vercammen, Lauro Verlinden in Bembom Daviesom) in v juniju 2012 kot instalacija na 38. Nordijskem kongresu porodništva in ginekologije v Bergnu na Norveškem. Pozneje sta gibko skulpturo animirala madžarsko-romunska lutkarja Iza in Mircea Moss v sodobnoglasbenem gledališkem projektu Kdo si želi biti svet? v deSingel v Antwerpnu, kjer je bila v interakciji z v živo izvajano kompozicijo mladega skladatelja Jorisa Vercammna. V zadnjih letih je skulpturo, ki je bila prvotno poimenovana Izvor vseh stvari (T.O.o.T. – The Origin of Things) začela razstavljati pod novim imenom Swelf. Leta 2016 je v sodelovanju med Marijs Boulogne in Sophio Rodríguez nastal improvizirani plesni performans Moja narava s to skulpturo.

    V ciklu Swelf vabi ljudi z različnim ozadjem, da odkrijejo kompleksnost lastnih teles in spolnih organov ter se na igriv način odprejo glede vprašanj spola in seksualnosti. Vabimo vas tudi k ogledu drugih del iz cikla, ki so razstavljena v galeriji Alkatraz.

AEC v1.0.4