Napovednica

  • Čas:
    od 26. 02. 2019
    do 24. 05. 2019
    Lokacija:
    Zavod TransAkcija, Ljubljana

    Naj se nas sliši:Raziskava Vsakdanje življenje transspolnih oseb

    Kako živimo transspolne osebe v Sloveniji? Kaj počnemo? Kakšne težave imamo? Kaj nas veseli?

    Področje transspolnosti in načini življenja transspolnih oseb so v Sloveniji večinoma neraziskani. Pomanjkanje podatkov tako dodatno prispeva k nevidnosti transspolnih oseb in tematik v splošni in strokovni javnosti.

    Z raziskavo želimo pridobiti podroben in intimen vpogled v življenja transspolnih oseb širom Slovenije.

    POVEZAVA NA ANKETNI VPRAŠALNIK: https://www.1ka.si/a/198857

    Rezultati raziskave bodo v korist pri oblikovanju programov, ki so namenjeni transspolnim osebam s strani nevladnih organizacij, ustvarjanju politik, ki naslavljajo pravice transspolnih oseb, ter pomemben doprinos k beleženju zgodovine gibanja za pravice transspolnih oseb v Sloveniji.

    Opozorilo pred občutljivo vsebino: nekatera vprašanja se nanašajo na doživeto diskriminacijo, nasilje, duševno zdravje, itd.

  • 11. 04. 2019
    Lokacija:
    Galerija Kresija, Stritarjeva 6, Ljubljana

    Urša Premik: SUPER HILDA

    Super Hilda je projekt v nastajanju, v katerem fotografinja Urša Premik dopolnjuje in nadgrajuje kontinuirano portretiranje svoje babice Hilde. Portreti Hilde nastajajo od leta 2013 in v tem času so fotografske seanse postale običajni del njunega druženja. Začetne v dokumentarni maniri posnete utrinke iz babičinega vsakdana so sčasoma začeli dopolnjevati inscenirani in dramaturško preciznejši posnetki, ki so s posnemanjem modnih zgodb v zadnji ediciji dobili obliko povsem režiranih prizorov. Fotografinja subjekt svoje fascinacije namenoma postavlja v izbrana okolja in situacije, ki izzovejo različne babičine odzive. Skozi kolaž spontanih in režiranih podob predstavlja babico iz povsem osebne perspektive, ob tem pa je gledalec priča Hildinim številnim transformacijam. Rezultat je subtilen in s hudomušnostjo prežet portret, ki se izogne stereotipnemu pogledu na starostnike, in preizprašuje dominanten pogled na modo, lepotne ideale in fantazme o večni mladosti.

  • Čas:
    11. 04. 2019
    od 18:00 do 20:00
    Lokacija:
    Legebitra, Trubarjeva 76a, 1000 Ljubljana

    Zgodovina LGBT-gibanja

    Katere ideje, taktike, stratgije in ideologije zazznamujejo nanjovejši val aktivizma za pravice LGBT-oseb pri nas? Kako so te ideje uglašene s sodobnimi globalnimi aktivizmi? Kateri so sodobni antagonizmi med aktivističnimi šolami? Kje so skupne točke? Kje so povezave in intersekcije z ostalimi aktivističnimi tokovi? Kako novi val aktivizma gleda na prehojeno pot v 35 letih LGBT-aktivizma?

    Čas je za prvo_ega gostjo_a! Z nami bo Nina Perger!

  • Čas:
    11. 04. 2019
    od 20:00 do 22:00
    Lokacija:
    Cankarjev dom, Kosovelova dvorana, Prešernova cesta 10, Ljubljna

    Rožnati trikotnik

    Ganljiva ljubezenska zgodba je postavljena v središče predvojne Nemčije, ko so oblast prevzeli nacionalsocialisti. Izpostavljena je zgodovina homokausta v katerem je tisoče LGBT oseb bilo označenih z rožnatim trikotnikom in poslano v taborišča smrti. Rožnati trikotnik (Bent) je brezčasna igra o ljubezni, o človečnost, o nemoči in upanju. Pa tudi o tem, da se predsodki, nestrpnost in pogromi iz najtemnejšega času 20. stoletja lahko kaj hitro ponovijo. Igra Rožnati trikotnik nas opominja, da je sprejemanje samega sebe pogoj za boj proti vsem oblikam zatiranja.

  • 12. 04. 2019
    Lokacija:
    Galerija Kresija, Stritarjeva 6, Ljubljana

    Urša Premik: SUPER HILDA

    Super Hilda je projekt v nastajanju, v katerem fotografinja Urša Premik dopolnjuje in nadgrajuje kontinuirano portretiranje svoje babice Hilde. Portreti Hilde nastajajo od leta 2013 in v tem času so fotografske seanse postale običajni del njunega druženja. Začetne v dokumentarni maniri posnete utrinke iz babičinega vsakdana so sčasoma začeli dopolnjevati inscenirani in dramaturško preciznejši posnetki, ki so s posnemanjem modnih zgodb v zadnji ediciji dobili obliko povsem režiranih prizorov. Fotografinja subjekt svoje fascinacije namenoma postavlja v izbrana okolja in situacije, ki izzovejo različne babičine odzive. Skozi kolaž spontanih in režiranih podob predstavlja babico iz povsem osebne perspektive, ob tem pa je gledalec priča Hildinim številnim transformacijam. Rezultat je subtilen in s hudomušnostjo prežet portret, ki se izogne stereotipnemu pogledu na starostnike, in preizprašuje dominanten pogled na modo, lepotne ideale in fantazme o večni mladosti.

AEC v1.0.4