Napovednica

  • Čas:
    od 17. 01. 2018
    do 02. 02. 2018
    Lokacija:
    Photon - Centre for Contemporary Photography, Trg prekomorskih brigad 1, Ljubljana

    Borut Peterlin: Očetova zgodba / A Father’s Tale

    Otvoritev: 16. 1. ob 19h

    16. 1. – 2. 2. 2018

    Borut Peterlin je zadnja leta eden najbolj agilnih ambasadorjev vračanja k analogni fotografiji, zlasti tehniki mokrega kolodija na steklu, ne samo v Sloveniji, temveč v širšem svetovnem merilu. S svojo (hiper)aktivnostjo na tem področju, kjer obilno in s pridom izrablja svetovni splet, se uvršča med vodilne poznavalce in promotorje tehnike, ki je bila izumljena davnega leta 1851, vendar gre po avtorjevem mnenju »za superiorni medij, boljši kot so vsi digitalci ali kot film - ko gre za tonaliteto in ločljivost.« Z novim projektom “Očetova zgodba” in istoimensko monografijo se januarja in februarja 2018 ponovno predstavlja v Photonovih galerijah v Ljubljani in na Dunaju.

    “Ko sem imel deset let, sem se opekel z bencinom. Opekline so bile tako hude, da sem komaj preživel. Bilo je izjemno težko, a šele, ko sem postal oče, sem spoznal, da je moralo biti mojim staršem še mnogo huje! Spoznal sem, da je strah pred izgubo otroka mnogo hujši od strahu pred lastim koncem. Z ženo sva se po 21 letih razšla in te podobe govorijo o izgubi in oddaljenosti. Te podobe govorijo o navezanosti. Te podobe govorijo o fotografiji, kot mostu. Te podobe ustvarjajo preteklost. Te podobe govorijo o radostih in bolečinah biti oče”, pravi o svoji novi fotografski seriji avtor.

    Borut Peterlin je fotografijo študiral v Pragi, kjer je tudi diplomiral, nato se je izpopolnjeval v Benettonovem raziskovalno-kreativnem centru Fabrica v Italiji, podiplomski študij pa je končal v Londonu. Je ustanovitelj in dolgoletni programski vodja festivala Fotopub, zadnja leta pa je profesionalno sodeloval z revijo Mladina in v različnih komercialnih projektih. Pred nekaj leti se je navdušil nad portretiranjem v tehniki ambrotipije – mokrem kolodiju na steklu – nato pa je začel uporabljati to staro tehniko kot avtorsko izrazno sredstvo v sodobni fotografiji.

    https://photon.si/?owlabpfl=borut-peterlin-ocetova-zgodba-2

  • Čas:
    od 19. 01. 2018
    do 17. 02. 2018
    Lokacija:
    KID KIBLA, Ulica kneza Koclja 9, Maribor

    Tina Dobrajc: Velika dekleta ne jočejo

    Tina Dobrajc
    Velika dekleta ne jočejo
    Big girls don’t cry

    19. 1.–17. 2. 2018
    MMC KIBLA / KiBela, Ulica kneza Koclja 9, Maribor

    Leto 2018 začenjamo z vabilom na slikarsko razstavo umetnice Tine Dobrajc, naslovljeno Velika dekleta ne jočejo (Big girls don’t cry).

    Otvoritev bo v petek, 19. januarja 2018, ob 20. uri, v KiBeli, prostoru za umetnost, v MMC KIBLA, Ulica kneza Koclja 9, v Mariboru.

    Velika dekleta ne jočejo predstavlja umetničin novejši opus in zajema velika platna naslikanih ženskih podob, slogovno reprezentiranih v sodobno-tradicionalni maniri, ki vzpostavljajo (zmeraj pomanjkljivo) komunikacijo med stereotipnim, torej tradicionalnim statusom, vezanim na zgodovinsko izročilo žene ter postmodernističnim, emancipiranim premikom k bistvu subjekta ženske.

    Umetnica se konstantno osredotoča na raziskovanje vloge ženske nekoč in danes, ki jo nenehno spretno prepleta s simboliko ženske emancipacije ter privzgojene tradicije, hkrati pa opozarja na dediščino socializacije in historično zapostavljanje vloge žensk.

    Tina Dobrajc s svojo senzibilno slikarsko retoriko prikazuje v resnici prvoosebni, ritualizirani prehod dekleta v odraslo žensko, ki ob soočenju z realnim svetom trči ob fenomen »socializacije«, ki še v 21. stoletju trmasto vztraja pri segregaciji – in to ne le na plačilnih listah.

    Tina Dobrajc (1984) je zaključila magistrski študij na oddelku za slikarstvo pod mentorstvom Hermana Gvardjančiča na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Je dobitnica Plakete Hinka Smrekarja in Priznanja Riharda Jakopiča za mlade umetnike, bila pa je tudi nominiranka za nagrado ESSL Art award 2011.
    Od leta 2011 deluje kot samostojna ustvarjalka na različnih področjih likovne umetnosti, v svojem delu pa se osredotoča na vprašanja vloge žensk v družbi, družbene (ne)enakosti in nacionalnih identitet in iz tega izhajajočih ikonografij.
    Ustvarja na področju slikarstva, novih medijev, knjižne ilustracije ter gledališke scenografije. Živi in dela v Škofji Loki.
    Več:
    www.tinadobrajc.com

    Razstava je odprta do 17. februarja 2018.
    Vstop je prost.
    Vljudno vabljeni.

    MMC KIBLA / Prostor za umetnost KiBela
    Odprto od ponedeljka do petka, od 9. do 22. ure, v soboto od 16. do 22. ure.

  • Čas:
    30. 01. 2018
    od 19:00 do 23:00
    Lokacija:
    Slovenska kinoteka, Miklošičeva 28, Ljubljana

    Kino Ekran #10: Dekleta v uniformi

    V jubilejni, deseti izvedbi kinotečne rubrike Kino Ekran, si bomo v Slovenski kinoteki ogledali film Dekleta v uniformi (Mädchen in Uniform, 1931, Leontine Sagan), ki je takoj po svojem izidu postal kinematografski hit in mu je nemški filmski kritik Siegfried Kracauer namenil odlično recenzijo z naslovom Upor v dekliški samostanski šoli. Dober nemški film!

    O filmu Dekleta v uniformi in o Kracauerju kot vodilnem filmskem kritiku weimarske republike bosta po projekciji spregovorili Jasmina Šepetavc in Anja Naglič.

  • Čas:
    30. 01. 2018
    od 20:00 do 23:00
    Lokacija:
    ŠKUC, Stari trg 21, Ljubljana

    Okrogla miza: 30 let. Kontra.

    Lezbična četrt
    30 let. Kontra.
    27. 1. - 3. 2. 2018

    Torek, 30. 1. 2018
    20:00 Galerija ŠKUC: Okrogla miza. 30 let. Kontra.

    Refleksija od izvorne točke lezbičnega gibanja pa vse do danes in do jutri. Medijske reprezentacije lezbištva in lezbična medijska produkcija v zadnjih 30-ih letih. Na začetku smo bile kontra patriarhatu, kontra čemu smo (še) po desetih, dvajsetih in tridesetih letih? Zakaj je pozicija lezbijke vedno pozicija kontriranja? Kdo si sploh prizadeva za »konec« identitetnih bojev in lezbičnega upora in kakšen naj bi bil ta konec? Koga je strah getoizacije? Kaj je sploh lezbični geto: alternativa ali nasprotje svetu glavnega toka?

    Gostje: Marina Gržinić, Urška Lipovž, Tadeja Pirih, Nataša Sukič
    Povezuje: Eva Matjašič

    Program celotnega festivala: https://www.facebook.com/events/150517265729631/

AEC v1.0.4