Napovednica

  • Čas:
    od 07. 09. 2018
    do 21. 09. 2018
    Lokacija:
    različne lokacije po Mariboru

    Skuštrane! in bradati 2018, 2. festival enakosti, Maribor

    GLASBENI FESTIVAL Z DRUŽBENO ANGAŽIRANO NOTO

    V Mariboru in okolici deluje, vadi in nastopa skupaj več kot 100 glasbenih skupin ali solo glasbenikov. Po ocenah akterjev, povezanih s glasbo, je med njimi manj kot 30% žensk.
    Zakaj?
    S kulturnoumetniško pobudo SKUŠTRANE! IN BRADATI in 2. festivalom enakosti na MB glasbeni sceni nagovarjamo problematiko omenjene neenakosti, njena rdeča nit pa je vključevanje ženske in moške perspektive. Skozi projektne aktivnosti (glasbene nastope, delavnice, podkaste, pogovore, okrogle mize...) istočasno sprožamo ne samo javni diskurz, temveč tudi kritični razmislek in refleksijo na temo nezastopanosti žensk na mariborski glasbeni sceni.

    S festivalom enakosti skozi glasbo, kot glavno aktivnostjo kulturno umetniške družbeno angažirane pobude, omogočamo praktično izhodišče za vzpostavljanje poligona za večjo izpostavljenost žensk na mariborski glasbeni sceni in širjenja ženske umetniške in družbene senzibilnosti v mestu Maribor. Z Mariborčani vred.

    V petek, 7.9.2018 se s koncertnim programom pod organizatorstvom Kulturno umetniškega društva Coda v Jazz klubu Satchmo odpira 2. festival enakosti na mariborski glasbeni sceni, SKUŠTRANE! IN BRADATI, glasbeni festival z družbeno angažirano noto.

    Festival se bo odvijal, in se s predfestivalskimi aktivnostmi že odvija na več mariborskih prizorišč:

    Mariborski Mestni park, poletje 2018 (piknik podkasti)
    Jazz klub Satchmo, 7. september 2018 (koncertni program)
    MC Pekarna, 8. september 2018 (koncertni program)
    Vetrinjski dvor, 9. do 15. september 2018 (koncertni program, performansi, lutkovna predstava)
    GT22, 16. in 17. september 2018 (filmski pogovori in projekcije)
    Hiša mladih (Mestni mladinski svet Maribor), 18. in 19. september 2018 (delavnici, okrogla miza)
    Dvorana Gustaf Pekarna, 20. september 2018 (koncertni program)
    KMŠ Pisarna, 21. september 2018 (koncertni program)
    Mariborski Stari most, 4. do 30. september 2018 (razstava fotografij)
    Vid na oko, 10. do 30. september 2018 (virtualni razstavni projekt)
    Mariborski trgi in ulice, september 2018 (mestne intervencije)

  • Čas:
    20. 09. 2018
    od 20:00 do 21:00
    Lokacija:
    Klub Gromka, Masarykova 24, Ljubljana

    Sindikat odklonskih entitet: Tatovi podob predstavljajo: Matilda in njene žemljice

    Matilda je ženska, vsaj ponavadi je videti kot ženska. Ni umetnica, vendar najde navdih v vsakdanjih stvareh, kot so banane in opice, bazeni in mleko, elastan in trikoji, disko plesi, njene prsi, in konceptih, kot so ženska, mati, družina, dvoumnost, neumnost in svoboda. Matilda rada poje, udarja po bobnih in piše pesmi. Dela s podobami, ki izhajajo iz njenih sanjarjenj, vendar ne izključno. Oder je njen dom in tam resnično zaživi.

    Vstopnice: 5 evrov
    Rezervacije: sindikat@emanat.si
    Več ⇢ http://sindikat.emanat.si/project/matilda-in-njene-zemljice/

  • Čas:
    23. 09. 2018
    od 16:00 do 18:00
    Lokacija:
    Ljubljana Alternative Tours, Stari Trg 34, Ljubljana

    Feministična tura po Ljubljani

    Vas zanima zgodovina in sedanjost bojev za pravice žensk skozi ljubljansko arhitekturo in zgodbe o znanih in manj znanih ljubljanskih in slovenskih ženskah? Udeležite se nedeljske feministične ture po Ljubljani, ki poteka v slovenskem jeziku in je bržkone edina redna feministična tura na svetu.

    Dobimo se na Starem trgu 34 (pri fontani pred Akademijo za glasbo) v nedeljo 23. septembra ob 16. uri. Tura bo trajala približno dve uri z zaključkom ob 18. uri pri Mestni hiši.

    Število mest je omejeno. Za udeležbo morate obvezno izpolniti prijavni obrazec! Najdete ga na tej povazavi: https://www.ljubljanaurbantours.com/sl/brezplacna-feministicna-tura-ljubljana-september/

    Tura je brezplačna, a vse obiskovalke_ce prosimo za prostovoljne prispevke, ki naj odražajo kakovost vodenja in same ture.

  • Čas:
    23. 09. 2018
    od 20:00 do 21:30
    Lokacija:
    Ganz Novi festival, Zagreb, Hrvaška

    Irena Tomažin Zagoričnik: Mes(t)o glasu

    Predstava Irene Tomažin Zagoričnik Mes(t)o glasu je nadaljevanje raziskovanja odnosa med telesom, glasom in prostorom. Tokrat se je avtorica s tremi soustvarjalkami posvetila raziskovanju mnogoterih izvorov glasu, njegove mesenosti, materialnosti in duhovnosti, njegovega pomena in mesta v vsakdanjem življenju. Gre za raziskovanje procesov, ki se zgodijo, ko volja kultiviranega mesa popusti in dopusti, da se iz čuječega in občutljivega mes(t)a pojavi glas zgolj v svoji prisotnosti, razrešen dihotomije med subjektom in objektom, med kulturo in naravo, med individualnim in družbenim, med ranljivim bitjem in močjo uprizarjanja.

    Kako dopustiti, da se zgodi glas kot oživljanje in prisluškovanje mnogoteremu zvočnemu prostoru znotraj in zunaj posameznega in skupnega telesa? Telesa, ki posluša in rezonira s slišanim. Glas je včasih otipljiv in neposredno vstopa v telo, bližina tega mesta pa nam je zaradi pozabe in odtujitve naše najbolj mesene notranjosti čudno tuja.

  • Čas:
    27. 09. 2018
    od 18:30 do 20:30
    Lokacija:
    Center mladih Koper, Gregorčičeva ulica 4, Koper

    STIK Koper - Družabne igre

    Nova sezona STIKa je tu!
    Začenjamo jo sproščeno, z družabnimi igrami!
    Nekaj iger prinesemo s seboj, več kot dobrodošlo pa je, da kakšne prinesete s seboj! Ker več iger kot je, manj jih ni! :D

    Vabljene_i vse_i, ki se STIKa še niste udeležile_i in seveda vabljene_i vse_i tiste_i, ki ste STIK obiskovale_i že v prejšnji sezoni!

    **Dobimo se v četrtek, 27. septembra 2018 ob 18.30 uri v Centru mladih Koper, Gregorčičeva ulica 4, 6000 Koper**

    Se STIKnemo!

  • Čas:
    29. 09. 2018
    od 12:45 do 14:00
    Lokacija:
    Gospodarsko razstavišče - GR, Dunajska cesta 18, Ljubljana

    FilmFlow na NMN 2018: Wonder Woman in ženske superjunakinje

    4 (čudežne) ženske
    1 mikrofon
    Preveč filmov
    Premalo ženskih superjunakinj
    *
    V sklopu Na meji nevidnega 2018 se bosta Ana Šturm in Maja Peharc s pomočjo filma Professor Marston and the Wonder Women (Angela Robinson, 2017), ter v družbi dveh nepogrešljivih sidekickinj, Tamara Harb in Jasmina Šepetavc, podali v nekoliko bolj nekonvencionalne, feministične in predvsem kinky ideale originalne Čudežne ženske, in se vprašali, kam in zakaj so se ti elementi v najnovejši filmski priredbi (pod katero se podpisuje Patty Jenkins) izgubili.
    Nekaj malega vam bomo povedale tudi o naših najljubših ženskih superjunakinjah.
    *
    Dobrodošle in dobrodošli na najbolj kafeinirano filmsko debato v mestu, na snemanje podkasta FilmFlow v živo na NMN 2018!

  • Čas:
    03. 10. 2018
    od 18:00 do 20:00
    Lokacija:
    Pritličje, Mestni trg 2, Ljubljana

    Andreja Kopač in Maja Šorli: Skupnost emancipiranih misli in teles

    Saška Rakef in Sinja Ožbolt, Rok Vevar in Snježana Premuš, Zala Dobovšek in Teja Reba, Magdalena Germek in Tanja Zgonc, Samo Oleami in Vita Osojnik, Maša Radi in Mateja Bučar, Jasmina Založnik in Nina Meško, Alja Lobnik in Bara Kolenc, Maja Šorli in Maja Delak, Andreja Kopač in Leja Jurišić

    Ko smo pred skoraj petimi leti skupaj z Majo Delak in Saško Rakef v zavodu Emanat zasnovali večletni projekt Metodologije beleženja avtoric sodobnega plesa, je bil naš prvi cilj vzpostaviti neko »skupnost« koreografinj slovenskega sodobnega plesa in določenega tipa refleksije oziroma beleženja njihovih postopkov dela; taktik, strategij, načinov, pristopov, ki bi prispevali k mnoštvu različnih diskurzov, branj ter pisav, vsebin in zapisov, ki govorijo o sodobnem plesu. Pobuda izhaja iz spoznanja, da v zadnjih dvajsetih letih v Sloveniji nimamo nobenih zapisov s področja metodologij in postopkov, ki so jih razvile slovenske plesne ustvarjalke. V prvi vrsti je bila zato poudarjena procesualnost dela in ne toliko metode arhiviranja in prakse dokumentiranja »produktov« oziroma predstav.
    dr. Andreja Kopač

    Zdi se namreč, da v umetnosti preredko razmišljamo, po čigavi travi hodimo in kdo je že pred nami bil tu. A čeprav lahko ustvarimo svoje poti, ne da bi sledili drugim, še vedno potrebujemo druge pred seboj. O teh usmerjenostih in legah je ta zvezek, ki beleži koreografska dela vsaj desetih ustvarjalk. Osnovni pomen te beležke je jasen: zagotoviti afirmacijo (sodobnega) plesa kot umetnosti in osvetliti razvoj, uveljavitev in refleksijo sodobnega plesa pri nas.
    dr. Maja Šorli

  • Čas:
    23. 10. 2018
    od 10:00 do 11:30
    Lokacija:
    Borštnikovo srečanje, Maribor

    Andreja Kopač in Maja Šorli: Skupnost emancipiranih misli in teles

    Strokovna literatura na FBS: predstavitve knjig in knjižni sejem

    Saška Rakef in Sinja Ožbolt, Rok Vevar in Snježana Premuš, Zala Dobovšek in Teja Reba, Magdalena Germek in Tanja Zgonc, Samo Oleami in Vita Osojnik, Maša Radi in Mateja Bučar, Jasmina Založnik in Nina Meško, Alja Lobnik in Bara Kolenc, Maja Šorli in Maja Delak, Andreja Kopač in Leja Jurišić

    Ko smo pred skoraj petimi leti skupaj z Majo Delak in Saško Rakef v zavodu Emanat zasnovali večletni projekt Metodologije beleženja avtoric sodobnega plesa, je bil naš prvi cilj vzpostaviti neko »skupnost« koreografinj slovenskega sodobnega plesa in določenega tipa refleksije oziroma beleženja njihovih postopkov dela; taktik, strategij, načinov, pristopov, ki bi prispevali k mnoštvu različnih diskurzov, branj ter pisav, vsebin in zapisov, ki govorijo o sodobnem plesu. Pobuda izhaja iz spoznanja, da v zadnjih dvajsetih letih v Sloveniji nimamo nobenih zapisov s področja metodologij in postopkov, ki so jih razvile slovenske plesne ustvarjalke. V prvi vrsti je bila zato poudarjena procesualnost dela in ne toliko metode arhiviranja in prakse dokumentiranja »produktov« oziroma predstav.
    dr. Andreja Kopač

    Zdi se namreč, da v umetnosti preredko razmišljamo, po čigavi travi hodimo in kdo je že pred nami bil tu. A čeprav lahko ustvarimo svoje poti, ne da bi sledili drugim, še vedno potrebujemo druge pred seboj. O teh usmerjenostih in legah je ta zvezek, ki beleži koreografska dela vsaj desetih ustvarjalk. Osnovni pomen te beležke je jasen: zagotoviti afirmacijo (sodobnega) plesa kot umetnosti in osvetliti razvoj, uveljavitev in refleksijo sodobnega plesa pri nas.
    dr. Maja Šorli

  • Čas:
    od 25. 10. 2018
    do 26. 10. 2018
    Lokacija:
    Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, Aškerčeva cesta 2, Ljubljana

    Na vzhod! LGBTQ+ književnost v Vzhodni Evropi

    Mednarodna konferenca Na vzhod!
    LGBTQ+ književnost v Vzhodni Evropi
    * * *
    Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani in ŠKUC z veseljem najavljata mednarodno konference o LGBTQ+ književnosti v Vzhodni Evropi, ki bo potekala 25. in 26. oktobra 2018
    v Ljubljani.
    Zakaj je Vzhodna Evropa (videti) manj sprejemajoča, kar zadeva seksualno in spolno nenormativnost? Ali je bilo vedno tako? Kako sta se LGBTQ+ literarna produkcija in literarna veda razvijali v Vzhodni Evropi? Ali domnevno liberalni Zahod in manj prijazni Vzhod ločuje nekakšna rožnata zavesa? In kako se to kaže v književnosti?
    Kakšno je po več desetletjih razvoja LGBTQ+ literarne vede, ki sicer večinoma resda izhaja z Zahoda, stanje v Vzhodni Evropi?
    Tema konference je LGBTQ+ književnost v Vzhodni Evropi, obravnavala pa bo njene teoretske, kulturne, zgodovinske in druge vidike.

    Vabilo za sodelovanje je dostopno na: http://www.ff.unilj.si/dejavnosti/Konference_posveti
    in www.skuc.org/lgbt-conference

  • Čas:
    21. 11. 2018
    od 21:00 do 22:30
    Lokacija:
    Klub Gromka, Masarykova 24, Ljubljana

    Tatovi podob predstavljajo: Matilda in njene žemljice

    Redni, modularni, presenetljivi, nikoli isti in predvsem umetniško-družaben večer Tatovi podob so v različnih oblikah sodelovanja vzpostavile_i sodelavke_i skupine Feminalz. V procesu dela, ki ga je skupina začela razvijati leta 2013, avtorice_ji ambiciozno razmišljajo in raziskujejo »feministično-postdramsko-burlesko«. Z večerom tehnoburleske kontinuirano nastajajo novi umetniški prispevki, komentarji in sporočila, s katerimi neposredno nagovarjajo občinstvo in razvijajo tematske bloke, like ali zgodbe, ki se postopoma vzpostavljajo in odkrivajo gledalcem svoje bivanje. S serijo »Tatovi podob predstavljajo« skupina Feminalz vzpostavlja način dela, kjer bodo članice_i skupine podrobneje pogledali v življenje enega od tehnoburlesknih likov. V septembru 2017 se bo v solo večeru kot prva predstavila Urška Vohar, ki kot članica skupine Feminalz nastopa pod umetniškim imenom Matilda Buns.

    Matilda je ženska, vsaj ponavadi izgleda kot ženska. Ni umetnica, vendar najde navdih v vsakdanjih stvareh, kot so banane in opice, bazeni in mleko, elastan in trikoji, disko plesi, njene prsi, in konceptih kot so ženska, mati, družina, dvoumnost, neumnost in svoboda. Matilda rada poje, udarja po bobnih in piše pesmi. Dela s podobami, ki izhajajo iz njenih sanjarjenj, vendar ne izključno. Oder je njen dom in tam resnično zaživi.
    V svojem prvem samostojnem projektu bo Matilda nadaljevala z delom na vsakdanjih stvareh in odkrivala skoraj neskončne možnosti metafor, ki jih te stvari ponujajo. Želi ustvarjati s kolektivnim feedback-om, saj je del kolektiva imenovanega Tatovi podob, ki že deluje po tem principu. Želi nasloviti situacije, ki jo vznemirjajo v njenem vsakdanjem življenju in jih uprizoriti na odru. Trenutno jo vznemirjajo smrt, staranje in smisel življenja, brezbrižnost, pomanjkanje empatije, šovinizem, materializem ter neuslišana želja po materinstvu. Njen načrt je, da vse te pojme dodobra preuči, prežveči in izbljuva v performans, ki bo pričal o svetu, v katerem se je trenutno znašla.

  • Čas:
    08. 12. 2018
    od 20:00 do 21:30
    Lokacija:
    Intimni oder, GT22, Maribor

    Tatovi podob predstavljajo: Matilda in njene žemljice

    Redni, modularni, presenetljivi, nikoli isti in predvsem umetniško-družaben večer Tatovi podob so v različnih oblikah sodelovanja vzpostavile_i sodelavke_i skupine Feminalz. V procesu dela, ki ga je skupina začela razvijati leta 2013, avtorice_ji ambiciozno razmišljajo in raziskujejo »feministično-postdramsko-burlesko«. Z večerom tehnoburleske kontinuirano nastajajo novi umetniški prispevki, komentarji in sporočila, s katerimi neposredno nagovarjajo občinstvo in razvijajo tematske bloke, like ali zgodbe, ki se postopoma vzpostavljajo in odkrivajo gledalcem svoje bivanje. S serijo »Tatovi podob predstavljajo« skupina Feminalz vzpostavlja način dela, kjer bodo članice_i skupine podrobneje pogledali v življenje enega od tehnoburlesknih likov. V septembru 2017 se bo v solo večeru kot prva predstavila Urška Vohar, ki kot članica skupine Feminalz nastopa pod umetniškim imenom Matilda Buns.

    Matilda je ženska, vsaj ponavadi izgleda kot ženska. Ni umetnica, vendar najde navdih v vsakdanjih stvareh, kot so banane in opice, bazeni in mleko, elastan in trikoji, disko plesi, njene prsi, in konceptih kot so ženska, mati, družina, dvoumnost, neumnost in svoboda. Matilda rada poje, udarja po bobnih in piše pesmi. Dela s podobami, ki izhajajo iz njenih sanjarjenj, vendar ne izključno. Oder je njen dom in tam resnično zaživi.
    V svojem prvem samostojnem projektu bo Matilda nadaljevala z delom na vsakdanjih stvareh in odkrivala skoraj neskončne možnosti metafor, ki jih te stvari ponujajo. Želi ustvarjati s kolektivnim feedback-om, saj je del kolektiva imenovanega Tatovi podob, ki že deluje po tem principu. Želi nasloviti situacije, ki jo vznemirjajo v njenem vsakdanjem življenju in jih uprizoriti na odru. Trenutno jo vznemirjajo smrt, staranje in smisel življenja, brezbrižnost, pomanjkanje empatije, šovinizem, materializem ter neuslišana želja po materinstvu. Njen načrt je, da vse te pojme dodobra preuči, prežveči in izbljuva v performans, ki bo pričal o svetu, v katerem se je trenutno znašla.

AEC v1.0.4