Napovednica

  • Čas:
    od 26. 02. 2019
    do 24. 05. 2019
    Lokacija:
    Zavod TransAkcija, Ljubljana

    Naj se nas sliši:Raziskava Vsakdanje življenje transspolnih oseb

    Kako živimo transspolne osebe v Sloveniji? Kaj počnemo? Kakšne težave imamo? Kaj nas veseli?

    Področje transspolnosti in načini življenja transspolnih oseb so v Sloveniji večinoma neraziskani. Pomanjkanje podatkov tako dodatno prispeva k nevidnosti transspolnih oseb in tematik v splošni in strokovni javnosti.

    Z raziskavo želimo pridobiti podroben in intimen vpogled v življenja transspolnih oseb širom Slovenije.

    POVEZAVA NA ANKETNI VPRAŠALNIK: https://www.1ka.si/a/198857

    Rezultati raziskave bodo v korist pri oblikovanju programov, ki so namenjeni transspolnim osebam s strani nevladnih organizacij, ustvarjanju politik, ki naslavljajo pravice transspolnih oseb, ter pomemben doprinos k beleženju zgodovine gibanja za pravice transspolnih oseb v Sloveniji.

    Opozorilo pred občutljivo vsebino: nekatera vprašanja se nanašajo na doživeto diskriminacijo, nasilje, duševno zdravje, itd.

  • 13. 05. 2019
    Lokacija:
    Galerija Kresija, Stritarjeva 6, Ljubljana

    Urša Premik: SUPER HILDA

    Super Hilda je projekt v nastajanju, v katerem fotografinja Urša Premik dopolnjuje in nadgrajuje kontinuirano portretiranje svoje babice Hilde. Portreti Hilde nastajajo od leta 2013 in v tem času so fotografske seanse postale običajni del njunega druženja. Začetne v dokumentarni maniri posnete utrinke iz babičinega vsakdana so sčasoma začeli dopolnjevati inscenirani in dramaturško preciznejši posnetki, ki so s posnemanjem modnih zgodb v zadnji ediciji dobili obliko povsem režiranih prizorov. Fotografinja subjekt svoje fascinacije namenoma postavlja v izbrana okolja in situacije, ki izzovejo različne babičine odzive. Skozi kolaž spontanih in režiranih podob predstavlja babico iz povsem osebne perspektive, ob tem pa je gledalec priča Hildinim številnim transformacijam. Rezultat je subtilen in s hudomušnostjo prežet portret, ki se izogne stereotipnemu pogledu na starostnike, in preizprašuje dominanten pogled na modo, lepotne ideale in fantazme o večni mladosti.

  • Čas:
    13. 05. 2019
    od 10:00 do 12:15
    Lokacija:
    Fakulteta za družbene vede UL, predavalnica 20

    Simpozij Mediji in spol

    Simpozij organiziramo ob izzidu zbornika Mediji in spol: Strukture in prakse neenakosti (ur. Mojca Pajnik in Breda Luthar, FDV, 2019), ob zaključku triletnega temeljnega raziskovalnega projekta Spolna diferenciacija v medijski industriji, v izvedbi Mirovnega inštituta in Fakultete za družbene vede, ki ga je sofinancirala Javna agencija za raziskovalno dejavnost RS. Knjigo je oblikovala Samira Kentrić.

    Na simpoziju bomo predstavili izsledke raziskave, zbrane v zborniku, s poudarkom na analizi procesov spolne diferenciacije v medijih na primeru televizije v Sloveniji. Analizo uspoljenosti medijev na ravni makrostruktur digitalnega kapitalizma, mezoorganizacijske ravni institucij ter na mikroravni ritualnega uprizarjanja novinarskih konvencij smo izhodiščno utemeljili na teoretskih premisah feministične politične ekonomije komuniciranja.

  • Čas:
    13. 05. 2019
    od 19:00 do 20:30
    Lokacija:
    Pritličje, Mestni trg, Ljubljana

    5. festival Lezbična četrt: Okrogla miza: Lezbijke v uprizoritvenih umetnostih

    19:00 Pritličje: Okrogla miza: Lezbijke v uprizoritvenih umetnostih

  • 14. 05. 2019
    Lokacija:
    Galerija Kresija, Stritarjeva 6, Ljubljana

    Urša Premik: SUPER HILDA

    Super Hilda je projekt v nastajanju, v katerem fotografinja Urša Premik dopolnjuje in nadgrajuje kontinuirano portretiranje svoje babice Hilde. Portreti Hilde nastajajo od leta 2013 in v tem času so fotografske seanse postale običajni del njunega druženja. Začetne v dokumentarni maniri posnete utrinke iz babičinega vsakdana so sčasoma začeli dopolnjevati inscenirani in dramaturško preciznejši posnetki, ki so s posnemanjem modnih zgodb v zadnji ediciji dobili obliko povsem režiranih prizorov. Fotografinja subjekt svoje fascinacije namenoma postavlja v izbrana okolja in situacije, ki izzovejo različne babičine odzive. Skozi kolaž spontanih in režiranih podob predstavlja babico iz povsem osebne perspektive, ob tem pa je gledalec priča Hildinim številnim transformacijam. Rezultat je subtilen in s hudomušnostjo prežet portret, ki se izogne stereotipnemu pogledu na starostnike, in preizprašuje dominanten pogled na modo, lepotne ideale in fantazme o večni mladosti.

AEC v1.0.4